Att bli väckt mitt i natten

För er som inte vet det, så pratar Johan i sömnen. Jag har många gånger blivit väckt av honom mitt i natten av olika anledningar. Första gången det hände höll jag på att få en hjärtattack, eftersom han satt bredvid mig i sängen och sa; "Hjälp mig Madde, hjälp mig!" Det har hänt en gång till efter det.
Jag har också vaknat av att han halvsatt upp i sängen och drog ut och puttade in sin skrivbordslåda om och om och om igen.
Men nu till det som hände inatt. Johan väckte mig genom att putta mig på armbågen och säga; "Det är din tur nu." Trodde han menade något med Elliot, men han sov så sött i sin säng, så jag frågade såklart; "Vadå min tur?". Johan såg då helt förtvivlad ut och sa något i stil med; "Åh, vad heter det nu igen?". Sen tittade han på mig och sa; "Ominstallation" och la sig och sov igen. Vi fick oss ett ganska gott skratt nu på morgonen, men jag var lagom glad inatt. Jag vaknade till riktigt efter att han ahde väckt mig, och jag vred och vände på mig länge innan jag kunde somna om igen.

Kommentarer
Postat av: Anna G

Hihi, Anders gör lika dant. Han blir skitförbannad när jag inte fattar vad han menar :-) En gång så satte han sig upp och började väsnas om att Viktor hade ngt i munnen, en bil tror jag att det var. Viktor låg ju och sov bredvid oss och hade då rakt ingen bil i munnen. Kan ha varit strax efter att Viktor stoppade galgen i munnen...

2010-04-30 @ 09:42:12
URL: http://annagoran.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0