Håller världen på att gå under?

Man kan iallafall börja fundera. Jordbävningar titt som tätt som dödar tusentals människor, tsunamis och stora vulkanutbrott som sprider aska över halva norra jordklotet.. Har det alltid varit så här, eller är det bara jag som tycker att det skrivs och talas väldigt mycket i media om olika sorters naturkatastrofer. Varje dag är det något. Är det här jordens eget sätt att säga att "nu får det vara nog"? Att det får var nog med alla onödiga kemikalieutsläpp i haven, skövling av regnskogen och avgaser i luften som förstör ozonskiktet? Nu väntar jag bara på att askan efter dagens vulkanutbrott ska komma in över Sverige, och det känns inte riktigt okej. Jag ska faktiskt börja bli lite mer miljösmart, det är dags att ta alla signaler på allvar.



Kommentarer
Postat av: J0k3.se

Det känns som att det är dags för mig att börja läsa lite nyheter :P Har ingen aning om något som händer.



Men det kanske alltid har varit såhär, bara det att vi inte har kunnat vara medvetna om vad som händer så långt bort förut (ett par hundra år sedan).



Fast jag tror det blir värre och värre. Det är kört.

2010-04-15 @ 23:03:42
URL: http://www.J0k3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0