Kan ni gissa vart vi har varit idag?

Jo, på öppna förskolan så klart! Det är ju en återkommande aktivitet att gå dit, så det var väl inte så svårt att tänka sig. Idag gick vi dit för att det var fotografering. Fotografen var jättebra, han fick Elliot (som var lite trött och grinig) att skratta högt, så det blev jättebra bilder där man ser hans lilla smilegrop. Om två veckor fär vi kolla på bilderna och bestämma vilken/vilka vi gillar bäst.

Ikväll ska vi ha barnvakt igen. Elliot ska sova hos sin mormor i Hallsta och jag och Johan ska gå ut och äta med Elina och hennes nya karl på Limone. Det ska ätas en god trerätters-middag med gott vin till. Efteråt kanske det blir att vi kilar in på någon pub och tar något gott att dricka, eller så tar vi och kilar hem och bara tar det lugnt.
Det känns lite vemodigt att Elliot ska sova borta denna helgen också, men nu råkade det bli så eftersom Olof kom upp hit förra helgen. Kvällens bravader var planerade innan det, men eftersom jag ville vara med och festa till det lite med dem som man inte ser så ofta, så fick det bli att han sov borta förra fredagen också. Innan dess hade vi inte haft sova-borta-barnvakt på länge, och nu blir det två helger på raken. Men, men det får vara så nu.

Nu ska jag packa iordning Elliots skötväska till ikväll, så att jag sen bara kan ligga och pilla mig i naveln till Elliot vaknar.

Kommentarer
Postat av: Helena

fick rysningar här borta när du skrev "pilla i naveln". GÖR ALDRIG OM DET!!!!!

2010-04-23 @ 15:33:04
URL: http://www.metrobloggen.se/helenaedvardsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0