Våran helg

Det har varit dålig uppdatering den här helgen, vi har haft fullt upp.

Fredag: Sista inlägget skrev jag klockan 11, och efter det kom Olof och höll oss sällskap en liten stund. När Johan slutade jobbet åkte vi och lämnade Elliot i Sura och sen åkte vi hem och fixade oss iordning inför kvällen. Vid åtta åkte jag hem till Johanna och Gustaf och så festade vi tjejer + Olof till det lite! Det var längesen som jag festade nu, det var senast i oktober 2008 som jag riktigt släppte loss. Saknade dock Elliot som en tok hela kvällen. Kvällen var iallafall lyckad och jag hade jätteroligt!

Lördag: Idag var jag oförskämt lite bakfull, och vid tio var jag och Johan på IKEA och åt frukost. Vi köpte golv och lyckades fynda ett matsalsbord på fyndavdelningen! Det var ett utställningsexemplar med lite repor och några små skavanker, och därför var det nedsatt 69%! Men det är lätt fixat, så det kommer bli som nytt igen. Nu har vi iallafall ett snyggt matsalsbord i svartbrunt som kommer passa så bra in bland allt annat i vårat vardagsrum.
Efter vi var klara med golvköp och så på IKEA och vi hade fraktat hem bordet, så åkte vi till ägenheten och träffade pappa som hjälpte oss att lägga golv i vardagsrummet. Så nu är det nästan klart därinne, det ska fyllas i lite färg övanför en dörr och så ska det sättas golvsocklar, sen är det klart där!
På kvällen tittade vi på Körslaget och åt god mat och myste tillsammans innan vi gick till sängs relativt tidigt.


Söndag: Nu är det färdigmålat i hallen, golvet i sovrummet är lagt och alla dörrfoder är målade minst en gång! Den här helgen har vi verkligen hunnit med mycket i lägenheten, och det börjar verkligen kännas lite färdigt nu. Var ju lite trött på lägenheten här i veckan när ingenting blev som jag ville i hallen, men nu känns det inte så långt borta innan vi kan flytta. Imorgon kommer min bror och lägger golvet i hallen, och jag ska måla dörrfodrena en gång till. Sen ska vi försöka montera ihop köket i veckan, och även sätta in golvlister, sen är det lite småpul innan vi kan börja flytta in och montera möbler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0