4 september...

...ska vi på bröllop. Min svägerska och tillika Johans syster ska gifta sig, och vi har haft riktigt stora problem med att hitta present. Ingen av oss har någon fantasi direkt, men nu tror jag faktiskt att jag har hittat något som känns riktigt bra att ge bort. Jag vill att det ska vara något speciellt, inte något som bara ställs undan och glöms bort eller något som bara blir ett "Tack" bland alla andra tack. Om ni förstår vad jag menar.

Vi bestämde oss också för att inte ta med oss Elliot på bröllopet. Han får stanna hemma hos mormor och leka, vilket han med all säkerhet kommer tycka är roligare än att sitta på ett bröllop. Elliot blir väldigt rastlös väldigt lätt, så att sitta still och vara lugn under middagen och i kyrkan kommer inte fungera. Sen tycker jag egentligen inte att barn (förutom brudparets) har så mycket på ett bröllop att göra, de blir som sagt lätt rastlösa och högljudda, och det skulle inte jag vilja förstörde på mitt bröllop. Det är ju inte många barn som under vigseln vill sitta still i bänken och vara tysta direkt. Elliot har varit på både dop och begravning, och det gick ganska bra de gånger. Han var ganska trött på begravningen och då blev han grinig, men på dopet var han glad hela tiden nästan. Men det är annorlunda på bröllop tycker jag, jag personligen skulle inte vilja bli störd när jag lovar Johan att älska honom i nöd och lust av en unge som gapar eller pratar..

Nu blev det kanske lite snurrigt här, men poängen är iallafall att jag inte tycker att man inte ska ta med sina barn på bröllop, speciellt då man vet att barnet inte kan uppföra sig. Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0