Middag och bio

Johan fyller ju 25 år om två dagar, och därför så ska vi gå ut på tu man hand och äta middag och gå på bio. Båda två tycker om grekisk mat, så vi ska gå till Akropolis och äta. Men innan det ska vi gå och se Grown ups, den nya filmen med Adam Sandler. Att se en komedi är alltid ett säkert kort, för de är nästan aldrig dåliga. Det finns ju så klart de som är bättre och sämre, men en dålig komedi har jag nog aldrig sett.

Det ska bli skönt att få lite barnvakt ikväll, det känns som om det var ett litet tag sen som vi gjorde något tillsammans bara vi två. Nu är ju vi ganska bortskämda med barnvakt, och jag har inga problem att lämna bort honom några timmar ibland eller en natt då och då. Bara ett par timmars avlastning ger mig extra energi, och jag tror att man blir en lite bättre förälder av att få lite egentid då man bara kan tänka på sig själv för en stund. Så klart finns ju alltid Elliot i mina tankar och jag slår alltid en signal för att kolla läget och har alltid mobilen till hands iallafall något skulle hända, men samtidigt vet jag att Johans och mina föräldrar klarar av att ta hand om honom och därför kan jag slappna av. Även fast jag nu är mamma, och det är det bästa som finns, så behöver jag få andas och bara få vara Madde. Jag tror att man kan göra sig själv en otjänst att bara fokusera på mammaskapet och inte på sig själv ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0