Morrn morrn

Johans klocka ringde klockan 7 imorse, men det blev att vi snoozade i 40 minuter innan vi orkade dra oss upp ur sängen hela familjen. Har nyss ätit frukost och sitter nu och dåsar framför TV:n.

Under sommaren så tog jag inte bara ett blogguppehåll, det blev även ett viktnedgångsuppehåll. Men nu är vi igång igen. Både jag och Johan har börjat på en LCD-diet. LCD står för Low Calorie Diet. Vi äter måltidsersättning till lunch men vanlig frukost och middag. Vi håller oss också ifrån kolhydrater till stor del. Vi började när jag kom hem från Norrland för en vecka sen, och på den här veckan har jag gått ner nästan 3 kilo. Vi ska ju till Teneriffa i januari och till dess vill jag ha gått ner 10-15 kilo minst, och det här får bli en kickstart till det. 1200 kcal håller vi oss runt ungefär varje dag, för det är vad kroppen behöver för att hålla igång viktiga funktioner såsom hjärtats slag och andningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0