Funderar

Om lite mindre än tre veckor fyller min lilla prins 1 år och jag sitter här och funderar lite över kalaset. Jag har stor familj och släkt, och Johan har också en ganska stor familj eftersom hans systrar har sina respektive och barn. Så det sticker iväg när det kommer till antalet gäster, och vi är väl uppe i runt 40 stycken just nu. Då kommer det lilla problemet med att vi kommer då troligtvis ha flyttat till våran trea på 67 kvm, och det känns inte som om 40 gäster kan tränga in sig där utan att syret tar slut ganska fort.. Så då måste kalaset delas upp på flera dagar, vilket inte underlättar det nämnvärt heller. Om vi en dag bara tar vänner, och en annan dag tar familjen/släkten, så blir vi ändå runt 30 ena dagen. Det lutar åt att vi nästan får dela upp det på tre dagar. Min familj/släkt en dag, Johans familj/släkt en annan dag + vännerna en tredje dag. Att det ska vara så krångligt..
Har haft en tanke om att ha ett picknick-kalas, men vad är det som garanterar att det blir sol och fint väder så att man kan vara ute? Man kanske kan hyra en lokal? Får fundera vidare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0